Veckans citat

images

Kom just ihåg att jag missade att posta ”veckans citat” igår som jag utlovat varje söndag. Veckans citat kräver egentligen ingen djupare reflektion. Läser du igenom mina inlägg som jag hittills publicerat på denna blogg så ser du att det är just detta som är själva kärnan i Mitt Flippade Klassrum! Det handlar inte om att överföra fakta, lära sig utantill, mäta kunskap med siffror och betyg. Det handlar om att öva sina förmågor, att öva sig i konsten att tänka. Att kunna utveckla sina tankar, förklara för andra hur man tänker, förstå hur andra tänker och ta lärdom och kunskap av andra.

Så du ser – redan på Einsteins tid visste man vad det Flippade Klassrummet innebär! Förståelse, övning och kunskapande!

Kommentera

