Skicka vidare!

Värdegrund. Mod. Viktigt på riktigt. Hjärtat svämmar över av stolthet! När året går mot sitt slut och en elev skickar ett meddelande en lördag ”Lotta, filmen är klar nu. Jag har klippt ihop allt och skapat en Youtubekanal. Den kan vi använda nästa år också, för vi kommer väl göra fler liknande filmer? Du kan sprida filmen nu så alla ser vad vi har gjort!”.

Så här är den! Jag skickar vidare så att alla kan se vad mina fantastiska elever har gjort! Olika språk, olika religioner, kulturer, olika förutsättningar. Vi är alla olika. Och vi gillar olika. Men vi avskyr orättvisor!

Värdegrund. Mod. Viktigt på riktigt! Året går mot sitt slut. Vi knyter ihop säcken. Och vi gör det genom att visa världen vad vi tycker och tänker!

Nu tar mina elever snart sommarlov. Men räkna med att de kommer tillbaka till hösten. Fyllda med självförtroende, mod och viljan att vara med och förändra! Skolans viktigaste uppgift är att skapa lust till livslångt lärande. Jag tror minsann vi är på rätt väg!

Now this is not the end. It is not even the beginning of the end. But it is, perhaps, the end of the beginning! 

Vill ni läsa om vägen till färdig film? Ni hittar inlägget här 🙂

Kommentera

