Fröken Flipp on stage!

Stort tack till Stefan Thorvaldsson på Datastudion, Kärnhuset i Halmstad, som hjälpte till att filma min inspirationsföreläsning på Sett Syd förra veckan. Att korta ner och få med allt det man brinner för och vill förmedla till 45 minuter, är en konst. Jag är inte riktigt fullärd i konsten att välja bort, där föreläsarkollegor väljer att ha 12 bilder i sitt bildspel under en timme, har jag 57 stycken 🙂

Kanske är det lite symboliskt för mitt liv. Ofta går det i 110, ofta vill jag få med så mycket som möjligt, men jag vill samtidigt göra allt så bra som jag bara kan! Kanske kan några av mina tankar och reflektioner från scen ge inspiration och idéer till andra pedagoger, som i sin tur kan utveckla, fördjupa och sprida vidare!

DSC_0681

Ps. Genom Facebook-kontakt m mina ”gamla” elever, så bestämde vi att arvodet som utgick från föreläsningen skulle användas för att köpa gåvobevis via PLAN och stötta deras arbete som ger flickor en möjlighet att lära sig läsa. Stort tack till er som besökte Sett Syd och var med och bidrog!

”Books, to the reading child, are so much more than books – they are dreams and knowledge, they are a future and a past”

Kommentera

