Pedagog Halmstad

I min tjänst som verksamhetsutvecklare inom Halmstad kommun, är jag även med och skriver till Pedagog Halmstad, en blogg för och av pedagoger, där vi tillsammans lyfter fram goda idéer inom kommunen, en plats där pedagoger kan hämta inspiration, dela med sig och ta del av andra lärares undervisning. Här finns även inlägg från exempelvis modersmålslärare, jämställdhetsutvecklare och IKT-pedagoger.

Bloggen är uppbyggd utifrån Halmstad kommuns fem huvudprocesser.

  1. Barn/elever i behov av särskilt stöd och barn/elever i behov av utmaningar
  2.  IKT i lärandet
  3. Språk och kommunikation
  4. Utvecklad undervisning/ synligt lärande
  5. Värdegrund

Bloggen sjösattes relativt nyligen, men tanken är att den efterhand ska växa och framförallt bli ett levande och användbart verktyg för pedagoger runt om i kommunen.

Att blogga på sin arbetstid. Tänk, det trodde jag inte när jag startade min egen blogg för snart två år sedan. Det är en ynnest att få vara med och bidra till den Dela-kultur som växer sig allt starkare i kommunen!

Är du nyfiken, så surfa gärna in på vår sida, där hittar du även mitt senaste inlägg, Kollegialt lärande i praktiken

b6a84901b3d8251edc43a0ebf02fe413

Kommentera

